12 Ağustos 2018 Pazar

Unity C# Callback Fonksiyonları

Bu yazımda Callback fonksiyonlarını anlatıyorum.
Unityde bazı fonksiyonları neden update içinde ya da başka fonksiyonların içinde çağıramıyoruz?
Neden bunları ayrı bir şekilde yazıyoruz? Update içinde ya da kendi fonksiyonlarımız içinde direkt kullansaydık daha kolay olmaz mıydı?



Bunu yapamamazın sebebi bu fonksiyonların callback olmasıdır.
Nedir bu callback fonksiyonları?
Callback fonksiyonları Unity tarafından sizin yerinize çağırılan fonksiyonlardır.
Biz neden çağıramayız?
Çünkü daha etkili, Örneğin OnTriggerEvent sizin yerinize fizik motoru tarafından çağırılıyor.

Callback fonksiyonlarını bağımsız kullanmazsak bazı sorunlara neden olabilir.
  1. void Update() //Tahmin edebileceğiniz gibi Update() de bir callback fonksiyonu
  2. {
  3. Update(); //Genelde callback fonksiyonlarını içiçe kullanamazsınız aslında
  4. //ama başardığınızda da sonuç bu
  5. }
Üstte gördüğümüz kod Update'in bilgisayarınız çökene kadar maksimum hızla çağırılmasına sebep olacaktır.(Recursive function)

Hangi Fonksiyonlar Callback?



Buraya tıklayarak; Unity kılavuzundan MonoBehaviour kısmına gelirseniz, Messages kısmında gösterilen bütün fonksiyonlar callback fonksiyonudur.


Peki Nasıl Çalışıyor? Performansı Nasıl Arttırıyor?


Callback fonksiyonları sadece gerekli olduğunda çalışırlar.
Fırına bir kek koyduğumuzu düşünelim. Bu kekin pişip pişmediğini test etmek için iki yolumuz var.
1-Sürekli olarak kekin pişip pişmediğini kontrol etmek. ( Update(kek); )
2-Fırının kek pişince bize haber vermesi.

Fırın burada fizik motoru veya oyun motorunun kendisi oluyor.

*Callback: Başka bir fonksiyona önce argüman olarak verilip sonra o fonksiyonun iradesinde çağırılan fonksiyona denir.Geri arama anlamına geliyor.